Zakup biletów online to szybki i wygodny sposób rezerwacji podróży. Coraz mniej osób korzysta z tradycyjnych punktów sprzedaży, by zaoszczędzić swój cenny czas. Jednak zawsze pojawia się pytanie jak poprawnie kupować bilety autokarowe przez Internet, czy jest to bezpieczne i co w przypadku, gdy nie możemy skorzystać z naszego przejazdu.
Specjalnie dla Was przygotowaliśmy krótki poradnik, jak poprawnie korzystać z platformy bilety.pl i gdzie szukać pomocy.
Wyszukiwanie trasy
Zaczynamy od wyboru trasy przejazdu: wprowadź miejsce wyjazdu oraz miasto docelowe. Po wpisaniu pierwszych liter miejscowości wyświetlą Ci się podpowiedzi oraz informacja, w jakim kraju znajduje się dane miasto. Po wyborze daty przejazdu, platforma wyświetli dostępne połączenia autobusowe.
Wybór połączenia
Po wyświetleniu będziesz mógł wybrać odpowiednie dla siebie połączenie autobusowe. Platforma bilety.pl pobiera zawsze najnowsze dane ze stron przewoźników tj. Polonus, Sindbad, Ecolines, Lux Express czy Flixbus, więc znajdziesz tu wszystkie aktualne połączenia. Możesz sortować wyniki w zależności od czasu podróży, godziny wyjazdu czy ceny, dzięki temu wybierzesz najtańsze połączenie autokarowe. Pamiętaj, że za bilety nie pobieramy żadnej prowizji czy opłaty manipulacyjnej, u nas zapłacisz taką samą cenę, jak na stronie przewoźnika. Jeśli chcesz sprawdzić, jaką trasą przejeżdża dany autobus, wystarczy kliknąć „Lista przystanków”.
Po podjęciu decyzji o połączeniu, wystarczy wybrać „Kup bilet”.
Dane podróżnych
Teraz poprosimy Cię o podanie danych podróżnego oraz wybranie rodzaju biletu. Niektórzy przewoźnicy oferują zniżkowe bilety dla dzieci poniżej 12 roku życia czy dla seniorów powyżej 60 lat, aby móc wybrać taką zniżkę będziesz poproszony także o podanie daty urodzenia. Bardzo ważne są również dane do zamówienia, czyli adres e-mail oraz numer telefonu. Upewnij się, że uzupełniasz je poprawnie, by uniknąć problemów z rezerwacją. Po pierwsze, jeśli Twój kurs będzie odwołany lub opóźniony, przewoźnik będzie mógł się z Tobą skontaktować. A jeśli będziesz chciał mieć dostęp do swojego biletu w zakładce „Moje bilety”, ważne, by adres e-mail był poprawny.
Płatność
Kolejnym krokiem jest dokonanie płatności za bilety. Zostaniesz przekierowany na stronę bezpiecznej płatności PayU, gdzie będziesz mógł zapłacić przelewem bankowym, blikiem, kartą czy inną, wybraną przez Ciebie formą płatności.
Potwierdzenie rezerwacji
Po dokonaniu płatności otrzymasz bilet elektroniczny na podany przez Ciebie adres e-mail. Bilet będzie zawierał wszystkie szczegóły dotyczące podróży, tj. data i godzina odjazdu, miejsce wyjazdu i docelowe, numer rezerwacji oraz dane pasażera. Bilet możesz wydrukować lub mieć go w formie elektronicznej na swoim smartfonie. I tyle! Możesz się pakować i ruszać w drogę! Zakup biletu jest bardzo prosty i intuicyjny, Dokonasz go na komputerze, ale również na swoim smartfonie.
Zwrot biletu
Jeśli jednak Twoja podróż nie może dojść do skutku, nie przejmuj się. Zwrot jest możliwy po zalogowaniu się do indywidualnego konta w zakładce „Moje bilety”.
Weź jednak pod uwagę, że możliwość oraz kwota zwrotu zależą od warunków przewoźnika oraz czasu pozostałego do odjazdu. Warto mieć na uwadze, że w dniu odjazdu często nie ma już możliwości zwrotu biletu, bądź potrącenie z ceny biletu wynosi 90%. Dlatego bardzo ważne jest, by przed zakupem biletu zapoznać się z Warunkami Przewozu. Wystarczy kliknąć opcję Zwróć bilet, a nasz konsultant w godzinach pracy naszego biura, rozpatrzy indywidualne Twoją prośbę.
Jeśli Twój kurs był anulowany bądź odwołany, przysługuje Ci zwrot 100%, a procedura odbywa się również w zakładce bilety.pl
Platforma Bilety.pl z punktami sprzedaży w Polsce
Platforma bilety.pl jest obsługiwana przez firmę Aura i Jako jedyny portal sprzedaży biletów autokarowych ma swoje punkty w Polsce. Jeśli masz problem z zakupem biletu online, zapraszamy do naszych biur w Warszawie, Radomiu oraz Lublinie. Dokładne adresy, godziny pracy biur oraz numery telefonu znajdziesz w zakładce Punkty sprzedaży.