Zwrot biletu za pośrednictwem platformy bilety.pl
W przypadku konieczności zmiany planów w wielu sytuacjach można wybrać inną datę podróży (w miarę dostępności miejsc) lub po prostu zwrócić bilet. Taka opcja jest dostępna po zalogowaniu się do indywidualnego panelu klienta w zakładce „Moje bilety”. Wystarczy kliknąć przycisk Zwróć bilet, a nasz konsultant, w godzinach pracy biura, rozpatrzy indywidualnie Twoją prośbę. Kwota zwrotu zależy od warunków przewoźnika oraz czasu pozostałego do odjazdu. Dlatego bardzo ważne jest, aby przed zakupem biletu zapoznać się z Warunkami Przewozu poszczególnych przewoźników.
Nowa polityka zwrotów Flixbus
Piszemy o tym głównie dlatego, że od 1 marca 2025r, zachodzą istotne zmiany w zasadach zwrotu przewoźnika FlixBus.
Do tej pory, nawet w dniu odjazdu, zmiana planów nie stanowiła większego problemu. Zwroty w pełnej cenie biletu otrzymywano w postaci vouchera (specjalnego kodu), który można było wykorzystać przy kolejnym zakupie biletu u tego przewoźnika. Zwrot był możliwy nawet do 15 minut przed odjazdem.
Od najbliższego miesiąca kwota zwrotu będzie zależeć od terminu anulacji biletu. Jest to polityka stosowana przez większość przewoźników. Poniżej przedstawiamy procentowy zwrot kosztu biletu w zależności od czasu pozostałego do odjazdu:
Mniej niż 2 dni przed odjazdem – Zwrot 20% ceny biletu
Od 2 do 6 dni przed odjazdem – Zwrot 40% ceny biletu
Od 7 do 29 dni przed odjazdem – Zwrot 70% ceny biletu
30 dni lub więcej przed odjazdem – Zwrot 100% ceny biletu
Do tej pory zakup biletu FlixBus oznaczał elastyczność w planach podróży, tym razem pasażerowie są zmuszeni planować swoje podróże z o wiele większym wyprzedzeniem, lub liczyć się z potrąceniem znacznej kwoty naszego biletu. Podstawą obliczenia jest dokładny czas odjazdu (godzina, minuta, a nawet sekunda), więc jeśli nasz autobus odjeżdża dokładnie za 48h i 15 min, nadal możemy liczyć na 40-procentowy zwrot.
Zmiany w systemie zostaną wprowadzone 1 marca 2025 r., a kwota zwrotu będzie naliczana według nowych zasad.
Co z obsługą klientów, którzy zakupili bilet przed 1 marca, jeszcze na wcześniejszych zasadach?
Jeśli rezerwacja została dokonana przed 4 lutego 2025 r., a planowana data wyjazdu przypada po 1 marca 2025 r., i chcesz anulować podróż na dotychczasowych zasadach, konieczny będzie kontakt z działem Obsługi Klienta FlixBus.
Zwroty w dniu odjazdu
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, zmiana polityki zwrotu biletów w przypadku FlixBusa nie jest niczym nowym. Warto mieć na uwadze, że większość przewoźników nie pozwala na zwrot w dniu odjazdu bądź zwrot wynosi zaledwie 10% ceny biletu. Dla porównania prezentujemy Wam zasady zwrotu innych popularnych przewoźników.
Zwrot biletu przewoźnika Sindbad
W przypadku biletów Sindbad na 24h przed odjazdem przysługuje nam zmiana daty lub trasy w ramach aktualnej oferty Przewoźnika. W przypadku zmiany ceny, naliczona zostanie jedynie opłata wynikająca z różnicy taryfowej. Działa to w obydwie strony, czyli jeśli wybieramy tańszy bilet, przysługuje nam zwrot.
Co w sytuacji rezygnacji pasażera z przejazdu? Tutaj również musimy liczyć się z potrąceniami w zależności od czasu pozostałego do odjazdu.
Poniżej 24h przed odjazdem – Zwrot 10% ceny biletu
Od 14 dni do 48h przed odjazdem – Zwrot 25% ceny biletu
Od 48h do 24h przed odjazdem – Zwrot 50% ceny biletu
Powyżej 14 dni przed odjazdem – Zwrot 90% ceny biletu
Zwrot biletu przewoźnika Ecolines
Rezygnacja z podróży możliwa jest do 1,5 godziny przed odjazdem autokaru.
Wówczas można zwrócić cały bilet lub tylko odcinek powrotny. Po przekroczeniu tego terminu zwrot nie jest już możliwy.

O czym pasażer powinien wiedzieć?
Przed zakupem biletu warto zwrócić uwagę na politykę zwrotów przewoźnika. Jeśli nasze plany mogą się zmienić, lepiej wybrać firmę, która oferuje bardziej elastyczne warunki anulacji.
W przypadku wątpliwości co do warunków zwrotu zawsze możesz skontaktować się z naszymi konsultantami w biurze:
Pod adresem e-mail: cp@aura.pl
Numerem telefonu: +48 22 823 68 58 lub +48 81 475 79 15
Lub na kontach bilety.pl na Instagramie oraz Facebook’u.
Autor: Karol Dzieciątko
Pasjonat podróży, w szczególności tych autobusowych.
Masz uwagi, komentarze, inspiracje? Napisz do mnie na karol@aura.pl